- I.v.m. een bijeenkomst is het afvalbrengstation in Mijdrecht op donderdag 27 maart vanaf 12.00 uur gesloten.
-
Door een update in ons systeem is op donderdag 27 maart vanaf 15.00 uur het aanvragen en uitreiken van reisdocumenten, rijbewijzen en overige (digitale) burgerzakenproducten niet mogelijk. Vanaf maandag 31 maart staat Burgerzaken voor u klaar. Met spoed een reisdocument nodig? Neem dan contact op met de Koninklijke Marechaussee op Schiphol voor een noodpaspoort.
Geld inzamelen of collecte
Als u een collecte of inzamelactie wilt houden, moet u een vergunning bij de gemeente aanvragen. Dit heet een collectevergunning. De gemeente let bij de aanvraag op:
- het doel van de inzameling
- uw organisatie
- de CBF-Erkenning
Als u een inzameling doet in besloten kring, hoeft u geen vergunning aan te vragen.
De belangrijkste voorwaarden zijn:
- U maakt gebruik van collectebussen die verzegeld zijn.
- De ‘inzamelaars’ van geld of goederen moeten minstens veertien jaar oud zijn.
- De collectant moet tijdens het collecteren een afschrift van de vergunning en een identiteitsbewijs kunnen tonen.
- Het inzamelen van geld en/of goederen is niet toegestaan op zon- en feestdagen. Op alle andere dagen mag het alleen tussen 9.00 en 21.00 uur.
- De vergunning is maximaal 1 week geldig.
Om een collectevergunning aan te vragen, geeft u door:
- de naam van uw organisatie
- het doel waar het geld naartoe gaat
U deelt persoonsgegevens met ons. Wij gaan daar zorgvuldig mee om. U leest er meer over in onze privacyverklaring en privacyrechten.